Monday, November 27, 2006

Izin Gunu... Ev Hali...

Bir kac gun izinlerimi birlestirip Sukran gunu tatilini uzatmak istedim. Bugun son gun.
Sabah Sevgilim evden cikar iken , bugun Turk bakkala ugra ve benim Eti Burcak larimi al, haftaya Etyopya'da olacagim, zor durumda atistitacak bir seyler olsun dedi. Bende onun isteklerini yerine getirken baktim ki,bakkalda, kenarida firindan yeni cikmis, pernirli pogaca ve acmalar durmakta, tabi ki onlardan yeterli miktarda! alip eve dondum.
Disaridaki nerede ise Mayis havasina yakin havada arka bahcede cayimi demlemis, pogacalarimi almis, elimde lap top , gezinti halindeyim .Yan tarafa da bizim arka bahce resmini ekliyeyim dedim ki beni beni bir kenara yerlestirin:).

Nerede kalmistik en son Montreal'de? Evet, her yerde soylenir yedigin ictigin senin olsun bize, gorduklerini anlat diye... Ben bunu tersine cevirip konuya yenip icilenlerden devam edecegim.
Oncelik ile, sanirim herkes bir yerlerde bir French Onion Soup (Sogan corbasi )icmistir. Lakin , Montrealde bunu bir yapiyorlar.... Lezzetli oluyor....Yukariya resmini ekledim.

Beef Tartar:). Turlamalarimiz neticesinde kazarada olsa Montreal in gece yasantisinin kalbinin attigi noktayi bulduk efendim... Crescent Caddesi. Benim tatil anlayisimin vazgecilmezi olan , iyi yemek felsefesini takip ederek Newtown Club i gozumuze kestirdik. Masamiza yerlestik. Fransiz yemegine yakisir sekilde 2001 Bordeaux, kirmizi sarabimizi soyleyip, listeyi taramaya basladik. Benim gozume Kuzu pirzola gibi bir seyler takildi ve sarap ile iyi olacagini dusundum, sevgilimde Beef Tartar! siparisi verdi.
Benim kuzu pirzolalar i sef sanatini gostererek, tabagi guzel bir sekilde dizayn etmis, getirdiler. Bu arada garson umuz bana kuzu nun orta derecede pismis olacagini bence bir mashuru olup olmadigini sordu. Bende , Sef'den daha iyi mi bilecegim, sef bey nasil arzu eder ise oyle yapsin dedim. Sevgilimede hic bir sey sorulmadi. Beef tartar imiz gelince beef tartar denen seyin cig kirmizi et oldugunu anladik fakat, sordugumuzda bize bu etin sigir in en iyi yerinden kesilen etin, baharatlar ile karistirilip hazirlanan bir cesit et oldugu ve cig olmasininda bir saglik problemi yaratmayacagi soylenince afiyetle yemege gecildi.
Bir de dikkatimizi ceken sey, insanlarin son derece guler yuzlu, sizi yormayan, telassiz halleri oldu, biz alismisiz New York un " rat race " temposuna, bunuda hos bir ayrinti olarak belirtelim.

Ortam guzel, yemekler guzel, sarap guzel, tabi ki Montreal 'de guzel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home