Sunday, November 19, 2006

Washington Macerasi.....

Uzun bir aradan sonra bu hafta sonu dinlenmeyi basardim diyebilirim. Gectigimiz hafta icinde tezime calismak icin her gece 3te yattigim icin cuma aksami saat 8.30da uyudum.. Gectigimiz persembe gunu AAASS konferansinda paper sunmak icin Washington'a gittim.

Havanin yagmurlu olacagini biliyordum ama hava sartlari yuzunden NY'a sabah 2ye dogru ulasacagimi hic dusunmemistim. Sabahin 5inde kalkip 7 treni ile DC'ye gittim. Orada hayat o kadar sakin ki. Biz Manhattan'daki kosusturmaya cok alismisiz. Herkes biryerlere kosusturuyor. O yuzden DC bayagi bir sakin geldi. Konferans iyi gecti. Doktora danismanimla ogle yemegi yedikten sonra sunusumu yaptim. Arastirmam konusunda bazi yararli tavsiyelerde bulundular.


Hersey bittikten sonra saat 3.30 gibi NY'a donmek icin Union Station'a gittim. Orjinal plan teyzemle bulusmakti ama hava kotu oldugu icin vazgectik. Ben de bir an once NY'a donmek icin biletimi degistirmeye calistim. Ama ne yazik ki tum biletler satilmis. Hava sartlarindan ucuslar iptal olunca, millet trenlere ususmus. Ben de saat 7ye kadar beklemek zorunda kaldim. Firsattan istifade Union Station'daki magazalari gezerek vakit gecirdim. Trenle yola ciktiktiktan 20 dakika sonra trenin elektrikleri kesildi. Daha sonra ogrendik ki, bir yuk treni kaza yaptigi icin Kuzey koridoru kapatmak zorunda kalmislar. Herkes ne yapalim diye dusunurken, yolculardan birisi bize ozel bir otobus ayarladi da NY'a donebildik. [Tabii iki saat trende bekledikten sonra.] NY'a vardigimda da biricik esim gelip beni Penn Station'dan aldi. Henuz birseyi cozemedim. Amtrak (tren sirketi) nasil oluyor da boyle durumlar icin hazirlikli olmuyor. Diger bir yolcunun degil de onlarin bize NY'a gidis caresi bulmasi gerekmez miydi? Neyse, herhalde onemli olan macerali bir gecenin sonunda gec de olsa NY'a ulasabilmemiz. Yerel haberlere gore, saat 11 itibari ile hala trende Washington'a geri goturulmeyi bekleyen yolcular varmis...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home