Monday, November 13, 2006

Gelismeler 2.....

Hafta sonunu pek disari cikmadan gecirdim. Malum doktora tezimi bitirmeye calisiyorum. Eve tasinali o kadar yogun bir tempodaydik ki, zamanin nasil gectigini anlayamadan kendimizi Kasim'in ortasina gelmis bulduk bile.

Bayramda ablamlar , Selma - Sarper - Sulun, NY'a ziyaretimize geldiler. Beraber cok guzel vakit gecirdik. Birileri gelince bizim icin de gezmek icin firsat oluyor. Ben de bir kac gun izin aldim. Bir sure icin turist olduk hep beraber.

Gectigimiz iki ayin highlighti Al Gore'in "Inconvenient Truth" (Uygunsuz Gercek) uzerine yaptigi konusma oldu. Filmini izlemeye firsatim olmamisti ama konusmasi beni cok etkiledi. Uygunsuz gercek kuresel isinma problemini ele aliyor. Kuresel isinmanin onune gecebilmek icin neler yapilmasi gerektigini anlatiyor.
[Bu arada sevgilim Al Gore ile tanisti ve baskanlik icin "run " eder ise onu destekleyecegimizi soyledi. Benim Oy um yinede " Barak Obama " ya. (simdi kendisi yazmaz diye ben ekleyeyim dedim. I.K.)]


Kitapta yer alan bu fotograf 7 Aralik 1972'de Apollo 17 tarafindan cekilmis. Bir astronot tarafindan cekilen en genis acili dunya resmi buymus. Fotografta Afrika kitasinin buyuklugu ve gizemliligi goze carpiyor. Gecenlerde arkadaslarla dunya haritasini tartisiyorduk. Niye cogu dunya haritasinda Avrupa ortada ve kuzeyde gosterilir diye. Oysa ki dunya yuvarlak. Mesela bu fotografta Afrika dunyanin ust kisminda gozukuyor. Bu konuyla ilgili olarak "South up" (guney yukarida) haritalari dunyaya degisik bir bakis acisi ile bakmak isteyenlere...

1 Comments:

At 5:02 PM, Blogger gaykedi said...

Çiğköfte ve Küresel Isınma !

Marketten alışveriş yaparken, rafta çiğ köftelere gözüm takıldı, karnım da aç nasıl canım çekti... küçük bir paket içinde küçük küçük toplasan 6-7 tane köfte var, içeriğini okudum et koymamışlar harika, aldım yarısını afiyetle götürdüm, evde benden başka kimse yemiyor dolapta diğer yarısı da beni bekliyor...Bu akşam evde bir saat kadar uyuyakalmışım, elimde müthiş bir kaşıntı uyandım, acılı şeyleri fazla yiyince ayaklarımda kollarımda bazen kaşıntı yapıyor herhalde dokundu dedim...

Elimi delice bir iştahla kaşırken birde baktım birşey ısırmış, herhalde böcek ısırdı diye düşünürken, az sonra gözümün önünden bir sivrisinek uçmaz mı...Velhasıl bu küresel ısınma gerçekten ebemizi sikecek arkadaşlar, durum çok ciddi !..yaa aralık ayının ortası istanbul da sivrisinek ne zaman görülmüş, geçenlerde de kutup bölgelerin de ayılarının kış uykusundan uyandıklarını yazıyordu bakalım çevrenin içine eden sanayici ayıları ve onlarla birlikte delice tüketmeyi seven bilinçsiz tüketici ayıları ne zaman uyanacaklar !...

 

Post a Comment

<< Home